eArşiv@Adu

Öğrenci ve öğretmen görüşleri açısından lise öğretmenlerinin öğretme sürecindeki yeterlikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saraçaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Gencel, İlke Evin
dc.contributor.author Çengel, Meltem
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:37:02Z
dc.date.available 2016-03-24T07:37:02Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Saraçaloğlu, A.S., Gencel, İ.Evin., Çengel, M. (2011). Öğrenci ve öğretmen görüşleri açısından lise öğretmenlerinin öğretme sürecindeki yeterlikleri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),77-99. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/arsiv_2011.html
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2779
dc.description.abstract Araştırmada öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından ortaöğretim öğretmenlerinin öğretme sürecindeki davranışları irdelenmiştir. Bu amaçla, 667 lise öğrencisi ile bu öğrencilerin ders aldığı 121 öğretmene, Saracaloğlu tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Öğretmen Davranışları Ölçeği” (SÖDÖ) uygulanmıştır. Araştırmada verilerin yüzde dökümleri alınmış, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerleri hesaplanmıştır. Verilere alt problemler doğrultusunda ANOVA, t, Scheffe ve LSD testleri uygulanmıştır. Bulgular incelendiğinde, öğretmenler etkili sınıf-içi davranışlar gösterme konusunda kendilerini yeterli görürken, etkileşimin diğer tarafında bulunan öğrenciler bunun tersi görüşe sahiptir. Sonuç olarak; ortaöğretim öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine ilişkin görüşlerinin mevcut durumu yansıtmadığı görülmektedir. Bu konuya ilişkin öğretmenlere farkındalık kazandırılmalıdır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, high school teachers’ behaviors examined with respect to students’ and teachers’ views. For this aim, “Teacher Behaviors in Classroom Scale”, which is developed by Saracaloğlu, was applied to 667 high school students and 121 teachers. Percent, average, standard deviation, minimum and maximum scores calculated for data analysis. ANOVA, t, Scheffe and LSD analysis was occurred according to the subproblems. When we examine the findings, it is seen that teachers think they are “sufficient” for effective classroom behaviors; however, students, who are on the other side of the interaction, have the opposite view. As a result, teachers’ opinions about learning-teaching process do not reflect the actual case. Teachers awareness about this concept should be increased. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretme Sürecindeki Yeterlikler tr_TR
dc.subject Lise Öğretmenleri Ve Öğrencileri tr_TR
dc.title Öğrenci ve öğretmen görüşleri açısından lise öğretmenlerinin öğretme sürecindeki yeterlikleri tr_TR
dc.title.alternative Teachers’ and students’ opinions about teachers’ efficacy on teaching proccess tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR124523 tr_TR
dc.contributor.authorID TR150323 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 77 tr_TR
dc.identifier.endpage 99 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster